Moodie är rhett Loodie

Och min rubrik är inte så jevfla het den heller, men helt ärligt, allt är bättre än det här. Moodie är ett påhitt av Mjölkfrämmjandet som uppenbarligen vill få en trendkänslig kostmedveten kvinnlig målgrupp att dricka mer mjölk. Hur då? Jo genom att namnge samma jävla mjölkdrinkar du gjort sen alltid med känslo-namn och Moodie-suffix.

Jag ger exempel:

Hannas rosa moln Moodie

Hannas rosa moln Moodie
1 tsk vaniljsocker
1,25 dl frysta jordgubbar
0,75 dl frysta hallon
Ett halvt granatäpple (både saft och kärnor)
1,5 dl standardmjölk
5 isbitar

Okej, ni tyckte att det var lite löjligt redan där? Jotack, men nästa tar dock priset.

Emmas unna mig Moodie

Emmas unna mig Moodie
0,5 dl kallt bryggkaffe
2 msk kolasås
1/2 banan
2 dl standardmjölk
5 isbitar

"Åh, jag ska unna mig....två matskedar chokladsås!" Emma är en nog en sån där riktigt crazy tjej som lever livet och fångar dagen för när hon unnar sig finns inga spärrar alltså! Helt galen!  Vad käkar hon annars om det där är att unna sig? Löv?

Vad hela grejen med att man ska unna sig överhuvudtaget? Käka vad du vill och rör på dig. Allt är ju illa i stora mängder men jag jag tror att Emma kan unna sig mer än två matskedar choklad sås nästa gång hon gör en unna mig Moodie.

Var är förresten recepten på:

Kajsas jag ligger och kräks och har sjuk mensvärk Moodien?

Jennifers vad fan ska jag ha i när jag är laktosintolerant Moodien?

 eller

Erikas varför har jag inte samma lön som Erik på jobbet Moodien?

Ge mig recepten på de bästa problembaserade Moodisarna vet jag, så propsar vi för att dom kommer upp hos Mjölkfrämjandet.


Kommentarer
Postat av: Lisa HUYUUU

Lisas äckliga Moodie:

Lite bajs.



Nee, den var inge kul, ville bara vara lite kul.



ANYWAY...hittade din blogg, vad kul! Nu ska jag läsa.

2009-11-21 @ 17:28:35
Postat av: Jon

Du var lite kul Lisa. Hoppas det var roligt att fortsätta läsa och ses ikväll?

2009-11-23 @ 08:24:22
URL: http://pyn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag strör salt i ditt redan öppna sår genom att tänka dig följande: emma dricker sin unnar moodie med yttersta medvetenhet ock koncentration, sakta och sofistikerat med stängd mun. dessutom sparar hon sista göttigaste kletet för att undvika sörplandet. Sen säger hon som Maria Montazami. MUMS

2009-11-23 @ 16:06:11
Postat av: Från wigedi wigediwooo BTW

2009-11-23 @ 16:07:40
Postat av: Jon

Jo, tack för den. Bara du som skulle kunna komma på sånna mardrömsscenarion. Precis som du gör med kanel!

2009-11-23 @ 21:57:04
URL: http://pyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0