Filmfestivalskoll sådär halvvägs...

Ong Bak 2 var inte den slagsmålsfest jag hoppats på, Phobia 2 skrämde mig till fosterställning, The Revenant...tja, ser föregende inlägg, White Lightnin' var som som den Vice-tidining manusförfattaren grundade; provocerande och fulsnygg med ett cyniskt intressant innehåll som du inte gillar så mycket och Moon var var en sci-fi som överträffar mycket jag sett i genren.

Nu med fördel sitter jag håller tummarna för att favoriten Jim Jarmuschs nya Limits of Control kommer slå allt hittills. Det ser lågmält och filosofiskt ut...på ett bra sätt.



  


Kommentarer
Postat av: Gunnar Bjursell

En Jarmusch är eller har ofta varit en film att se fram emot! Denna har dock inte en jarmuschsk estetik. Fortfarande är han nog dock en av de mer intressanta regissörerna i USA, om än kanske inte riktigt lika 'independent'.

2009-11-24 @ 14:48:24
URL: http://gunnarbjursell.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0