Snälla Kocken

Nu har tillbringat ca två timmar om inte mer nere i köket. Det är nog snittet för en vecka för mig annars. Jag är inget fan av matlagning. Jag säger inte att jag är kass på att laga mat (har hittils inte hört nån förutom brorsan som hävdat motsatsen) men det är bara förbannat tråkigt.
Idag hade jag tid och ett slags kulinariskt kreativt flow som jag behövde ta till vara på. Min studentkyl har ett tämligen sparsamt utbud men jag tror att min styrka i köket är att jag något av en Mat-McGywer som kan trolla ihop det mesta av väldigt lite. Hursomhelst åstadkom  jag fem stycken matlådor bestående av tre olika rätter med kyckling som bas i alla tre. Jag är mest nöjd med en paj, med fetaost, ananas, purjolök, curry och kyckling från en pizza där kosumenten var vegitarian. Det kan i och för sig smaka hur fan som helst, men sjävla grejen att göra en paj var en big deal för mig.

Under tiden som jag laga mat lyssna jag Mitt P3 Hood och en snubbe som boddie Råneå i Norrland. Det verkar vara ganska hårt där.
Sen var det en en kvinna från den liberala tankesmedjan Timbro som sura över att sossarna hade haft makten i Sverige rätt länge och och att alla partier numer tänkte mer eller mindre som dem och att vi behövde nya idéer. 
Tja, om om alla partier tänkte som sossarna så hade jag antagligen inte känt ångest över vilka som satt i regeringen. Den rörelseförhindrade snubben jag hörde om på radion som tvingades söka jobb för att inte riskera att bli utan några pengar skulle antagligen också vara lite nöjdare. Men så är det ju inte. Höger är höger oavsett om de kallar sig nya eller gamla. De som har det sämre får det sämre och de som har det bättre får det bättre oavsett vad nån på nån tankesmedja tror om idédebattens framtid och vilka strömningar som föds där.  Visst behöver alla partier kritik utifrån och kanske inte främst från varann och där hade hon en poäng i att vi genom den nya tidens medier har en ny makt att påverka. Nu ser vi ju att det behövs för om högern hade gått och blivit vänster, då hade vi ju alla fall sett att idéerna gått i rätt riktning. 
Äh, morsan är bättre på det här med politik. Kolla in henne här 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0