Pojkar ska bli män

Som en sista del i något slags utbildningspaket, eller kanske som en slutgiltig utvärdering i den kunskap vår Far ska ha gett oss, har jag och min bror lovat vår att genomföra Fjällräven Classic med honom till sommaren.
Det känns som en rätt schysst Far och son-grej. Jag tänker mig att man går en massa, stannar och lägger upp ena benet på ett stenröse, spejar ut över fjällen, kollar bak på de andra, flinar och säger "Jodå, lite jobbigt är det" och sen forsätter gå en massa. På kvällen kan man ge beröm åt natthimlen och ägna sig åt lite existensialism.
 
Idag fick jag anmälelsebekfräftelsen och tror att det är på tiden att jag börjar motionera. 

Kommentarer
Postat av: farsan

Nja, jag försöker inte skrämma dej, jag försöker bara att få er att inse att ni nog behöver en 8-10 mil i de skor ni ska använda innan vi går.



pa

2009-01-20 @ 17:11:05
URL: http://vandraren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0