Oscars-nomineringarna

Oscars-nomineringarna nu släppta. De som kan dra storslam är antingen Danny Boyles Slumdog Millionaire som jag ännu inte sett eller David Finchers The Curious Case of Benjamin Button.
Hur fan den sistnämda lyckades bli nominerad i så många kategorier är en gåta för helt ärligt är den rätt medelmåttig film med Forrest Gump-ambitioner men hastar förbi alla karaktärer som omnämns som viktga, inte låter någon relation ta speciellt stor plats och vars fantasirika idéer bara blir lösa intryck som ingen riktigt verkar ha trott på. Det blir adlrig så gripande som man vill och det är synd för jag gillar David Fincher.

Hur som helst. Jag tänker inte tippa nåt än för det blir ju Oscars-vaka i februari. Däremot kommer jag hela vägen dit (precis som alla andra) hålla tummarna för Heath Ledger som kan klämma en postum birolls-Oscar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0