Och 2008 så gjorde jag...

  • Är kvar i Australien. Besviken efter ännu ett anti-klimax nyår.
  • Åker till Byron Bay och får levnadsglädje av en gammal dam som jag bor hos
  • Börjar jobba som dörr till dörr-försäljare. Fel kille på fel jobb men får ändå en "Best Attitude-award".
  • Inser att jag borde prioritera annorlunda och slutar. Inser att min chef har varit mytoman.
  • Gör en jävligt o-jonig insats när jag som en pitbulltik som förlorat sin unge söker upp och kräver tillbaks en skuld en puckad brud på jobbet inte vill betala tillbaka.Känner mig utvecklad.
  •  Reser upp längs kusten och har två veckor I will effing cherish forever, så att säga.
  • Åker hem och blir mobbad av hela min familj för mitt långa hår
  • Känner mig förvirrad och vilsen efter ett tag hemma.
  • Förvirring och vilsenhet utbyts till viss förhoppning och stress när jag kommer in på Filmvetenskap i Sthlm men står utan bostad.
  • Stress förvandlas till glädje när jag hittar boende. Förhoppningen står kvar.
  • Flyttar till Stockholm. Trivs.
  • Börjar spela teater med Ung utan Pung. Trivs ännu mer.
  • Läser upp en dikt på en Poetry-GangBang tävling. Går sådär och skyller på att det var första gången.
  • Lyckas bra på mina tentor. Har handen i luften för mycket på lektionerna. Engagerar mig för fler mikrovågsugnar till faktuliteten.
  • Klipper mig och inser att det nog var på tiden.
  • Läser nya dikter på Poetry-GangBang tävlingen går bättre den här gången. Måste dock öva på att inte bli David Batra när jag pratar offentligt.
  • Kommer till jul hem till ett nytt hus. Börjar känna mig vuxen när jag inte längre har nåt pojkrum.
  • Har ett bra jullov med ett nyår som sagt inte blev ett anti-klimax.

Årets fest: Morsan fyller 50.
Årets fest skala mindre: Min 22-års dag.
Årets partylåt: The Galvatrons - When we where kids
Årets film: The Dark Knight
Årets varför: Varför får Blodinbella och all andra puckobloggare mer medieutrymme? Borde man inte begränsa det istället?
Årets sämsta: Mina säljresultat på Smart i Australien.
Årets bästa: Att hösten, rent väder-, händelse- och känslomässigt höll hög och stabil kvalité.
Årets allsång: Gavin Degraws We belong together - först med Marko på en båt i Australien sen på Hovet med Sebba och Emps.
Årets stockholmska låneord: Fekke
Årets trend jag fnissat åt: Nördglasögonen med oslipade glas.

Finns det fler kategorier där en utnämning är lämplig?

Btw: Tack Anna för idén till krönike-formatet. Jag stod handfallen.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0