Märkliga Facebook-beteenden: Relations-undrarna

Facebook är inte så privat som folk vill tro, många av möjligheterna att kommunicera blir synliga för  alla som man har som vänner på Facebook, denna offentlighetsprincip verkar inte påverka alla. 

Allt som oftast blir folk ihop eller gör slut. Detta syns då, om man valt det, i ens "relationship status". Antagligen, handlar detta om inställning men för de flesta blir den förändring i statusen synlig för alla sina vänner och möjlig för dem att kommentera. Och här dyker något intressant upp: Jag visar med ett exempel:


Här står alltså klart att två peroner har gått ur sitt relationship. Givetvis kan man då undra "vadandetta?" som killen här har gjort...MEN TROR DU HELT ÄRLIGT ATT DU KOMER FÅ ETT RAKT SVAR DÄR ELLE?

Det är väl knappast så att du offetligör hela anledning om hur "Näe, jag kom på honom med min syster" eller "Han underpresterar i sängen och jag är otilfredställd" så att det blir synligt för varenda kotte du känner?

Om du undrar så mycket, ring personen, skriv ett mejl, ta en fika. Nånstans där din fråga inte verkar helt jävla dum i huvet för att det vore som att skrika på tunnelbanan: VARFÖR GJORDE NI SLUT?!

Kommentarer
Postat av: Sebastian

Fruktansvärt roligt :)

2009-01-30 @ 15:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0