I värmland vill vi ha det tyst!

Två saker med min tågresa gjorde mig nöjd idag:
Det första var att jag fick biljetten för 14 spänn. Jag är så förbannat snål att jag kan leva en hel dag på att jag lyckas göra ett kap. Enkel vardagsglädje liksom.

Det andra var, är att när jag upptäcker att snubben tre säten bak inte har någon tanke på att sänka ljudet på filmen han ser på sin laptop, utan tvingar övriga passagerare att ta del av det så går jag ,faktiskt innan Kristinehman, fram och frågar om han har hörlurar. Det har han inte så han får låna mina (som jag ändå inte använder) och så blir det tyst utan att varken hann elle jag blir sur. Det tyckte jag var rätt gött.

Synd att man inte kan låna ut hörlurar till alla dumkatter som lyssnar på musik ur sina mobiler på tunnelbanan bara. Om Dante skulle revidera sin upplaga av Den Gudomliga Komedin så skulle det garanterat bli en ny cirkel för de som inte fattat idén med hörlurar. Dom skulle tvingas lyssna på Turkisk Pop ev. Takida eller Akon  tills deras öron blödde. Och sen börja allt om igen.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0