Dagens bussfundering

Idag på 165:an tänker jag:
Hur lång tid måste man ha framför sig för att man ska bestämma sig för att ta av ytterkläderna när man åker buss eller tåg? Även fast man ibland åker upp till en halvtimme med tunnelbanan tar folk aldrig av sig ytterkläderna. Gör man det om man åker vanligt tåg? Om man åker bil en halvtimme tar man väl ändå oftast av sig jackan?

Har det kanske att göra med hur mycket man känner att man har sin egen plats i transportmedlet. Du har ju inte bokat ett säte på tunnelbanan, men det kan du ha gjort på tåget och i bilen kommer ingen annan försöka ta din pats i shotgun-sätet.

Att jag funderar på sådana här grejer måste ju, även om vissa säkert har invändningar, vara ett tecken på att jag mår bra. För om jag mådde dåligt skulle jag antagligen tänka på jobbigare saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0