Att vakna och att inte vara vaken

Det här inlägget handlar om vakna-upplevelser. Jag hade en bra och en dålig under loppet av 24 timmar.

07.45 Lördag: Bra vakna-upplevelse.
Vaknade as-stressad av en mardröm som handlade om hur jag på grund av att jag glömt min kalender var sen till min omissliga rfsu-utbildning. När jag väl insåg att jag var ledig denna lördag blev jag lugn, och insåg att jag hade världens chans att gå ut och springa så det gjorde jag. Det var gött, så gött så jag tänker vakna tidigare imorrn med för att göra samma sak.

04:38 Söndag: Dålig vakna upplevelse.
 En krasch från nånstans väcker mig. Jag tror at det är mitt undermedvetna och inser att jag inte alls lyckades hålla mig vaken för att se Conan- Förgöraren som startade 01:10 och bir lite arg på mig själv. När jag ska gå och borsta bort chipssmaken ur munnen inser jag vad det var som väckt mig. min spegel hade trillat av väggen och ligger lutad mot garderoben.
Förbannat jävla läskigt, för hur fan trillar  en spegel bara ner från väggen?
Jag blir lite olustig till mods och tänker på Poltergeists och vad Mulder hade sagt. Sen blir jag Scully och tänker ut en natulig förklaring. Jag skulle gissa på att min ljusslinga med sugproppar hade trillat av, skappat nåt slags momentum och detta hade dragit ur den illa sittande lilla spiken och därmed orsakat spegeln fall. Sen somnar jag igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0