Jon sammanfattar helgen

Fredag:
New Moon - skräp. Ja, jag betalade för att se den. Jag blir provocerad av hajpen, och efter att ha blibit tillrättavisad att jag inte kan uttala mig om filmer jag inte sett så blev jag tvungen att se den för att konstatera det redan uppenbara: ångestfyllda vampyrer, övertända varulvar och irrationella tjejer är antingen ofrivilligt roliga eller bara löjliga. Att tjejer gapar efter en snubbe som ser ut som psykot du inte vill sitta mitt emot på tunnelbannan är ett mysterier av Påsköns-dimenensioner.

Lördag:
Oväntande festkombon KPC med gästspel av Berja och Flinkus samt Grabbgäng har bra fest. Med kanske något mindre lyckad jakt på uteställe. Metro hade ett växthus där man dansade till Ricky Martin. Från dessa premisser kan vi dra två slutsatser: det var skitvarmt och du ville inte dansa eftersom det spelades RICKY MARTIN. Vi gick inom en och en halv timme.

Då blev det efterfest. Den bjöd på en slags flashback. Ett bevingat citat från min ungdom kommer från Berja. Vi är 14 och forna Yaman Productions sitter hemma hos mig sent en kväll. Som en irriterad fyraåring på crack springer Berja omkring och drar i skåpsluckor på jakt efter chips jag någongång nämnt att jag hade. Frustrationen växer tills han utbrister: "BLIRE NÅ SOURCREAM ELLE SKA JAG DRA HEM?!". 
Ungefär samma sak hände i Lördags vid tre när han inser att jag inte har någon sprit och Operation: Taxi till Statoil för Folköl (OTSF) inleds. OTSF slutar lyckligt en halvtimme senare och fröjden lägger sig i mitt vardagsrum till sju då lampan släcks och sömn blev.

Söndag:
Var ett som ett bra koma. Antar att man kan skylla eventuell otiming på det.



 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0