När dör gamla vanor då?

Efter ca 3 veckor i mitt nya hem letar jag fortfarande efter lampknappen på fel sida dörren när jag kommer in. Höger var alltid rätt förut, nu är det helt fel. Vissa saker tar nog tid.

I övrigt så fick jag jobbet som lärarvikare i Lärarjouren. Ska gå två utbildningar nu innan jag får börja jobba som jag förstått det. Jag och klasskamraten Carl var och firade på onsdagspuben i Gula Villan på universitetsområdet.
 En belgisk tjej från Studentteatern (vars möte jag var på igår)  började prata med mig och Tyckte att John (som jag döper om mig till när jag pratar engelska) inte lätt så svenskt. Vilket Carl kommenterar: "Hiis ril nejm, Jooooon, iss ah värry auld Svidish nejm. Sävvenhanndrädd jers år sou. Maj grejt grändfadesch nejm vass ålso Joooooon!"
Bra kille, han drog även en klockren lögn om att jag var 25. Ifall nånsin skulle tvivla liksom....

Kommentarer
Postat av: Sebastian

Haha. Efter det föll hon pladask kan jag tänka mig :)

2008-09-11 @ 08:33:35
Postat av: pa

sitter i Milano och läser om dina äventyr. Kul! Kram

Pa

2008-09-11 @ 10:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0