Borta...

SL-kortet är borta. Eller ja nånstans är det ju, men inte hos mig där det egentligen borde vara.
Jag var på bion och frågade om de hade hittat det. Hon som stod och rev biljetter anropade nån på sin walkite talkie som skulle kolla, det tog jätte lång tid och en pinsam tystnad uppstod. Jag frågade om hur man fick jobb på SF. Biljett-tjejen sa att man kunde ansöka via hemsidan. -Vad bra, svarade jag. Sen fick jag veta att det inte hade kortet. Surt.
Lika sur var kärringen på det högborgeliga kaféet Sturekatten, dit Sara kallade mig igår. De hade inte heller hittat nåt.
Snäll var i alla fall damen som svarade på hittegosavdelningen. Jag undrade om det var lika bra att jag köpte ett nytt och honsa att det kunde jag nog göra. Om de får in mitt gamal skickar dom ett vykort till mig och jag kan återköpa ett utav dem. Jag undrar hur det där vykortet ser ut och hoppas att jag får ett...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0