Betraktelser från Gröna Linjen

Tunnelbana är lite mer spännande än granbussar. Kanske för att en större mängd männsksor använder dem och därav blir utfallet av orginal även det större.

Det här var de anmärkningsvärda betraktelser jag såg inatt när jag tog tuben hem:

- Rakade 17åringen med förspänt leende som hörde sin polare spela en låt på sin telefon och utbrister: Akon är den fetaste killen just nu! och börjar ravedansa i sitt säte "precis som jag gjorde i London"

-
Svartklädda södertjejen som på Mariatorgets perong från ingenstans drar fram en groteskt stor naturtrogen hudfärgad dildo och viftar runt med

- Rosmannen - ett återkommande orginal. En herre i trettioårsåldern som skulle kunna vara din biologilärare med hästsvans och glasögon om det inte vore för den billiga kritstrecksrandiga kostymen med skära slipsen, svarta handskarna och hinken med rosa rosor. Jag tror han säljer dem till de som frågar. Om det hjälper att se ut som en nördig Joe Labero vet jag inte.

- Kvällens sorgligaste var 55åriga vuxnabarnmamman, som uppiffad (men lagom sportig i dunväst) efter en utekväll med tjejgänget klev av tåget med tvåfingrar tryckta mot munnen, och försluppet och nästan lite elegant glider mot en soptunna för att kasta ur sig kvällens middag i betydligt mindre angenäm form mot hur den säkert såg ut ett par timmar tidigare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0