Solarna i Karlstad

Det var gött att komma hem till byn igen. Inte bara för man får höra värmländska igen men det är rätt breaka från en stad med männsikor som har glasögon med vanliga glas i för att det är tufft (eller sympatiserar de bara att de som tvingas bära glasögon) och överfyllda tågvagnar med svettiga gubbar och kids som spelar Arash ur sin 3-mobil. Värmland är mer avslappnat, man kan gå på krogen och se ut lite hur fan man vill, slippa ångest över att välja ställe eftersom utbudet är begränsat till 5 olika.

Man märker ju dock att man blivit lite skadad när man på Torsdagsnatten ska iväg till en fest (med bror), upptäcker att transport 1 (Hildur - vår polo) har blivit hämtas av Mamma. Transport 2 (Anders bil) är ett jävla hemmabygge som saknar back - efter 10 minuters förösk att "vicka ut den" som bror tyckte var en god idé så gav vi upp. Transport 3, var taxi som sen skulle delas hem med anonym tjej, gick bort efter att bror börjat prata om att jag skulle söka alternativa sängplatser kl 2 på natten. Skadan som jag pratade om är att mitt allt det här sitter jag och suckar över kollektivtrafiken i karlstad som fan skulle beöva lite tunnelbana.

På fredagen var jag och titta på vårt nya hus. Det kommer bli fint. Vi har en altan på taket.
På kvällen mötte jag återigen upp med Sebba och Emps (vi käkade massa mat hemma hops bror i torsdags också),
för att trappa ner till en ost-, kex- och spelkväll med specialgästerna Jonna med vän (som hette Josefin) och Gåre.
Jag käkade snabbt upp all ost eftersom kombot Høng-ost och accia-honung var asgott och ingen annan åt. Sebba som länge kritiserat mig i mina förösk att dansa Soulja Boy-dansen fick nu föröska lära sig den men vi gav upp. Jag och Emps vann en jordsksredsseger i Melodifestivalen och sen ville vi ut till Ankan. Kön var dock för lång och vi gick och åt igen istället (Burger King). Gåre får en kupong som berättigar en gratis Angus vid köp av ett Angus-meal. Framme i kassan lämnar han dock tillbaks den till mig och jag står förvånad och undrar varför i helvete han gör det?
Vid Storkyrkans port där vi sitter oss i skydd mot vinden erkännar han att "en kille som spelat i Skattkärr den här säsongen stod i kön bredvid" och Gåre vill inte visa som "gam" genom att använda kuponger. Vi är alla rädda för något antar jag.

Lördag var jag på Ikea och köpte mig en fin byrå. Sen var jag hemma hos Sebastian och skrattade åt Grotesco och gamla miltärhistorier med hans pappa På kvällen tänkte vi att vi skulle ut med Emps, men eftersom man inte ska festa på 75% entusiasm så hyrde vi tre filmer istället. Utan att ens påverka nämnvärt mycket så blev det tre filmer jag ville se (annars brukar jag propsa för filmer ingen annan vill se, få min vilja igenom och andra emot mig). Nu blev det i alla fall:
Sweeney Todd - Mycket mycket bra
Be Kind Rewind - Okej
Beowulf - Tja, den funkade.

Söndag var som en lång god deg till dag. Vi bara jäste och fick massa gott i oss hemma hos Sebba, man borde tala om den Thorénska gästfriheten som ett vedertaget uttryck. Sen åkte jag hem emd tåget och fick en liten grabb som hetter Mårtas framför mig.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0