Tillbaka i södern 1

Så förbannat mycket arbete blev det ju inte där uppe i skogarna. Jag, brorsan och farsan åkte de 2,5 timmarna upp för att finna fredagens arbete avklarat och därmed så var kvällen ämnad till socialt lättsamt umgänge. Tre lag möttes i fråge-spelet M.I.G. Farsan, brorsan och Ellen gjorde en starkt upphämtning och tog hem segern "trots att det bara var en jävla massa operafrågor" som brorsan kommentera det hela.

Nästa dag drogs målarbrallorna på och den manliga delen av familjen Högman börja stänka färg på vad som kallas "Fjöset".  I en nyligen avklarad undersökning om de fulaste orden i svenska språket hamnade "Fjöset", strax före Oblat, Gurkburk och Pölsa men tog inte hem den tveksamt hedervärda förstaplatsen.

Som den släktens enda primat ombeddes jag måla vindskivorna på vårat 8 meter höga hus med brutet tak. Likt Daredevil, fast med roller och färghink istället för små knasiga pinnar med lina, svingade jag mig snart omkring på taknocken flyttandes en händigt byggd stege och lyckades galant utföra uppgiften.

Mormor bjöd sedan på tjäder och tydligen så kostar det skjortan om man ska köpa det i storstan. Jag kände mig hursomhelst ,ovetande om kostnaden, ändå lyckligt lottad för det var brutalt gott.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0