Sillen är hemma

Sillen a.k.a Toffer har kommit hem från en månads vistelse i Japan. Han kommer bli en av de polare jag har hemifrån nu när jag flyttar till Stockholm och det kommer bli feta tider säger jag.  Hur som helst igår kväll, som så ofta, ville vi spela spel och packar ner Jeopardy, Rappakalja, Once upon a time och Bohnanza samt Toffers kusin Petter med flickvännen Charlotte. Ute på landet, eller hemma Skattkärr om man så vill, möter HP upp och efter ett par misslyckade omgångar av Once upon a time (där man ska berätta en saga med hjälp av kort och jag och HP tar stora friheter i den regelmässiga linjära handlingen) så byter vi till Bohnnanza. 

Bohnanza går ut på att man ska...eh...samla och odla bönor. Vilket förstås låter föga upphetsande men det är vilket fall som helst skitskoj. Toffers utspel när han inte lyckas få "En soybean! Kom igen!" är väldigt kul att kolla på, precis som HP's försök att få allting gratis. 

Kul också med en riktig kulturkrock när norska Charlotte drar ner vår digitala termometer ,som vi har på väggen utanför toadörren, i golvet i tron att det är lampknappen "för i Norge sitter doknappen allti på uttsia".   

Charlotte och Toffer är inne i spelet


Kommentarer
Postat av: Anna

Fin blogg =) skriv vad du tycker på min blogg, tack.

2008-07-30 @ 16:32:07
URL: http://abackner.blogg.se/
Postat av: Rymdkatten

Ha en bra dag ;)

2008-07-31 @ 11:13:09
URL: http://rymdkatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0