Plocka hallon suger ollon

På schemat idag hade jag som den hemmaman jag blivit:

- Klippa gräset
- Vattna blommor
- Plocka hallon

- Vi har jävligt mycket hallon! konstaterade jag efter en kort block på vårt 2x6meter långa hallonbuskage i trädgårdens sydöstra hörn. Med Kapten Kermit (Sveriges bästa band på svenska, punkt) i öronen börja jag länsa kvistarna på hallon.      
  Det tar tid, insekterna biter och flyger. Många bär är ruttna och dåliga. Det blir svårt att vara selektiv. -Allt ska frysas, tänker jag och skiter i att några ser krypbebodda ut. Mp3-spelarens sladd fastnar kring kvistar. 
  Den här historien kommer inte ha nån sensmoral. Jag bara berättar hur jävla tråkigt det var att plocka hallon. Skittrist.  Typ hellre titta på testbild. Men nu står det i alla fall minst två liter i kylen. Bra jobbat Jon. Klapp i ryggen ska du ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0