Måndag, jefla måndag

Så sitter man igen med tusen saker att göra varav ingen av dem särskilt lockande. Kanske har jag blivit lat?
Huvudgrejen är att packa klart saker rummet.  Att se mitt, eller ja, det som var mitt rum packas ihop i lådor gör det verkligt påtagligt att det som varit mitt hem i 22 år snart blir något jag skulle få böter om jag försökte tränga mig in i. Jag antar att man inte kan tvinga morsan och farsan att bo kvar här.  Kanske skulle man gräva ner en minnesbox i  trädgården? De nya ägarna skulle kanske se det som en giltig anledning att låta mig komma på återbesök om ett par år? Kanske borde jag bli kompisar med dom och komma med tårta mot att jag varje år får kika på vad som förändrats? Kanske är det korkat att vara nostalgisk eftersom det inte finns så mycket man kan göra åt saken?  

Kanske är det bäst att jag slutar vara så sentimental och fortsätter stryka saker på min lista?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0