Fästingskoj

Brorsan glider in från jobbet vid fotbollsplanen, benen täckta av krita från linjerna, hår och mitt i alltihop - en fästing.
"Jag har ju fått min första fästing" säger brorsan glatt och lite stolt. För en vecka sen verkade han lite besviken över att han aldrig haft nån trots att han "jobbar och springer i blött högt gräs hela tiden", men nu, nu kunde ingen ta ifrån honom denna upplevelse.

Jag, som har det tvivelaktiga nöjet att att mer erfarenhet av dom, får i uppdrag att dra bort det fula lila djuret. Vi har ingen större framgång med fästingplockaren och kör helt enkelt på pincett och med ett mycket preciserat ryck fördöms fanskapet till en grav i vårt avlopp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0