Att resa med min far

Igår kväll kom jag hem från min roadtrip med farsan. Jajemän, vi gjorde en "far och son grej" inte för att det var syftet med det hela (det var bara bekvämt att kunna dela på körningen)


Om man känner min farsa så vet man att man har en del saker att vänta sig när man tillbringar längre stunder med honom (speciellt när man kör bil) bland dessa utmärker sig:


- Du kommer bli förhörd på något inom svensk geografi.
Vi var inte mer än nånstans innan tidaholm innan fick uppmaningen "Kan du Sveriges landskap uppifrån och ner? En bilresa tidgare har även bjudit på frågan "Norrlands älvar uppifrån och ner?". (jag missade i vilket fall som heöst bara Gästrikland och Hallland och han var ganska nöjd med det.


- Du kommer bli tillsagd att du kör för fort. Visserligen var jag i 130 och när jag sträckte mig till drickhållarna i baksätet och nå min Fantamugg men jag ansåg att jag hade läget under kontroll, vilket han inte höll med om. Slutgiltigt omdöme var ändå: "Du kör bra Jon, du ligger för nära ibland, men du är cool". Jag har haft mitt körkort i tre år, men ni vet, sånt där värmer.


- Du kommer få anmärkning på att du äter för mycket. Detta hände ca 18 timmar efter avresa ombord på färjan mellan Danmark och Tyskland då vi högg in på den på tok för jävla dyra frukostbuffén. Jag är den typ av kille som gillar valuta för pengarna vilket vid en buffé ter sig att jag tar vad jag vill ha, av allt. Min frulle blev därför: pannkaka, äggröra, korv, två frallor med ost och skinka, fruktsallad och en crossaint. Vilket jag tycker är helt okej när man inte vet när man kommer käka igen. Pappa höll inte med och sa i fördömande ton och med äckel i blicken "Men Jon, du får inte äta så jävla mycket". Han är även vid ett annat buffétillfälle tittat med samma blick av avsky och kommenterat: "Men Jon, du är ju äcklig". Han vill mig dock bara väl.


Resans citat: (Från Pappa när vi ska köpa parfym åt Mamma av märket Estée Lauder)

Pappa på telefon till mamma: Öh..Este Luder, är det den du vill ha?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0