Mini G och Jag

Jag har en granne ,som jag kommer kalla Mini G här i bloggen, som kommer över och hälsar på ibland. Mini G är 4,5 år och en jäkligt skön kille. När han kommer över vill han helst sitta vid datorn och spela "Byggare Bob, inte på Bolibompa, utan den andra". Vilket betyder att vi ska spela Byggare Bob på hans officiella hemsida och inte på Bolibompas hemsida. Idag spela vi lite "Blixten McQueen" också innan vi gick ut och ritade i solen. Mini Gs favoritsaker att rita idag var grammofoner och labyrinter. 

Ett tag sen höll jag och mamma på att rensa ur vinden och travade upp gamla barnböcker och leksaker när Mini G kom och hälsa på. Vi gav honom en Batman-figur och han började kika igenom böckerna och fastnade vid Pettson.
- Oj, den här har inte jag....Kan jag inte få den också?
-Nej, de där böckerna ska vi spara så att jag och Johan kan läsa dem för våra barn när vi får barn, förklarar jag.
-Hmmm..jag tror inte att du och Johan kommer få några barn....
 
Ägd av grabb på fyra och ett halvt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0