Tre gringos och skummet

Efter en fredag som tidigare mest handlat om att skaffa fram saker inför morsans 50-års fest kommande dag och snacka med familjens vänner som man inte sett på år så får jag tag i Sebba som viskande svarar i mobil eftersom han är på jobbet. Berga har kommit hem från Oslo och planen är att gå ut.

Standard nuförtiden är ju Ankan och även om dansgolvet fortfarande är på tok för trångt och varmt om man inte är naken och med någon man inte tycker om väldigt mycket (vilket sällan är fallet på ett dansgolv) så är livescenen och balkongen utrymmen där man trivs.

Lirandes var ju dessutom "Olle goes wild" som förutom att vara tatja som ett par stumbyxor har en sångerska (rykten säger att hon heter Ina) som har utstrålning som Tjernobyl 87, en sirens sångröst (alltså en sån från de gamla grekiska mytologin och inte på polisbil) och en ballongnätkjol som hon bar upp jävligt bra. Jag och Berga var lyriska

Efter ha dansat mig svinglad till deras cover på All the small things, träffat en gammal klasskamrat (som "fortfarande bodde i Säffle") och kramat killen som kom på "Gyllene Örnen" som går såhär:

Gyllene Örnen! Gyllene Örnen! En vän till mig!
Gyllene Örnen! Han flyger över de höga träd-nnnnn!

så hittade jag Sebba, Berga, en tjej som heter Amanda och Norrstrandsskolan elevrådsordförande 00-01 sittandes vi ett bord. Berga titulerade mig Karlstads Kid Rock och jag kände att de tre gringosarna från Sp3Ku var tillsammans igen. 
Vi drog fiskehistorier om björnar och knivar  blev kallade "trevliga killar" av vakten när stället sen stängde.

20 min senare grupperar sig tre gringos på en röd Sjösala damcykel och tar en vansinnesfärd förbi kungsgatans stängda krogar. Vejandes för överförfriskade brudgäng och trötta bartendrar. sladdar vi en på östratorgatan och ser det...
SKUMMET!

Ett berg av skum som ligger nånstans mellan Uno och Maché (som har skitdyr skitmat). Ett berg av skum mitt på cykelvägen. Så man skulle kunna cykla igenom det....alla tre på en och samma cykel...och bara svischa...genom skummet. 

Tre mycket glada grabbar med cykel som ser ut som den stått i en snöstorm glider på Statoil och beställer tre stora mosmenyer. Sebba tycker att sin Dr Pepper var ett dåligt val men allt sånt där spela i så stor roll där kl 4 på natten. Vi kunde dö lyckliga. Vi hade cyklat genom skummet.



  
  3 gringos och cykeln

Kommentarer
Postat av: Sebastian

Hihi! vilken night det var alltså...

Hade nästan förträngt ditt nya alias Kid ;)

Glad att du påminde mig!

2008-08-18 @ 15:59:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0