Magi i Skattkärrs folkpark

Dagen efter allt så sitter man med ett rätt löjligt leende på läpparna. Man är trött som ett bröd efter att ha gått och lagt sig vid sex, jag och Sebba hade blivit kvar vid brasan och snackat om livet och hur coola Run-DMC är i videon till Walk this way, vaknar vid åtta för att byta sovplats och gått upp igen vid 11 för att börja städa i trädgården och prata lite med Mini G som kom över för lite juice och bulle.

Min mamma hade sitt 50årskalas i går. Temat var Folkpark, ca 50 gäster, folk ,som mamma uttryckte det hon "skulle kunna ringa mitt natten när som helst utan att skämmas". Jag tycker det var ett fint mått.
Jag hade sprungit runt i timmar och arrangerat bordplaceringslekar och tävlingar och hoppas med hållna tummar och tår att allting skulle funka. Jag tror det gjorde det.

Det är svårt att sammanfatta den blandning av vattengevär, chokladhjul, liveband, väckelsemöte, politisk humor, dansbana som var festen. Lika svårt som det var att sammanfatta hur skillnader i ålder, bakgrund, jobb bara suddades ut.  

Det är fåniga leendet sitter kanske där för att man det finns en vetskap om hur man haft en sån där jävligt sällsynt toppenkväll. Den höjer sig antagligen utöver mängden inte bara för att du har varit med och arrangerat den, utan för att den smältdegel av folk som var här verkade ha lika roligt allihop. 

För när du hållt en kompis föräldrar i handen och sjungit halsen av dig till hennes dotters version av "Forever Young", när du tillsammans med tre människor minst 20 år äldre än dig  men med samma entusiasm dansat pogodans med knutna nävar till Ebbas Staten och Kapitalet och sett dina barndomskompisars föräldrar med ett dimmigt men inte mindre hedervärt självförtroende dra av hemmasnickrade dansmoves i ring med What a feeling i öronen då, då är det inte kul efter mall. Det är magi i kvadrat. Inhägnad av kulörta lampor.

 Dessutom så har jag sett pappa dansa. På riktigt.  

Oavsett siffror så har min familj har aldrig känts yngre.

Tack till alla som var där!

(Fixar snart en länk till ett större fotoalbum med fler bilder)

Allsång på dansgolvetKicki och Mats i en rock-offGubbdans


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0