Jag hörde vad du sa, men jag lyssnade inte

Fick klarhet i ett dåligt personlighetsdrag hos mig ikväll.

Har en förmåga att fråga om saker som jag är genuint intresserad av att veta svaret på men jag glömmer bort att lyssna  på det när jag gör nåt annat samtidigt.  

Kan vara en del av min erkända tankspriddhet men kan ju om man inte vet om den bara ses som en otrevlig nonchalans. 

SÅ: Om jag inte ser ut som jag lyssnar gör jag antagligen fortfarande det, men min hjärna blev upptagen på annat håll och jag tar inte in vad du säger, med andra ord: Jag hörde vad du sa, men jag lyssnade inte

ISÅFALL: Släng ni nåt om: Batman, köttätande apor eller Kapten Kermit för att få tillbaka min fokus eller slå mig bakhuvudet. Jag frågade ju faktiskt om nåt. 

Jag ska dock försöka tänka på det själv så ni slipper slå mig. Kan nog ta skada av sånt.





  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0