Äta tigerballe?

Runt kl 3 inatt påbörjades en hetsig diskussion över familjen Högmans furubord. Närvarande var Sebba och Robin, Brorsan och jag. 
Ämnet: Skulle du kunna tänka dig att äta tigerballe?

Jag menade då snabbt om att Tigern inte var utrotningshotad, tjuvskjuten eller liknande - varför inte? Diskussionen fick då snabbt en generellare frågeställning: Om att äta balle överhuvudtaget var okej?

Ensam på min sida så fick jag försöka försvara med ställning om att det är ren jävla hypokrati att tycka det är lugnt att käka "lår, röv, och bog" men skippa penis just för att det är en penis. Allt är ändå dött djur.

Med förståelse för att folk kan tycka att det är äckligt just för att det är ett kön och de bilder det framkallar, samt att svällkroppar kanske inte passar lika bra som mat som muskler och allt annat så vidhåller jag att du kan rent teoretiskt inte kan säga att det är moraliskt fel att äta könet på djur just bara för att det är ett kön.

Som ni säker förstått blir skitkul att diskutera en sån här sak när man med sin allvarligaste blick säger: "Ja, jag skulle kunna smaka balle" 

Så vad säger ni? Är det OK att käka balle? 


Kommentarer
Postat av: Micke

Jag skulle nog lätt kunna käka lite balle med en passande dryck. En tanke som slår mig är vilken djurballe som skulle smaka bäst. Jag gillar ju vilt, men älgballe känns lite för heavy, men ren skulle nog passa mig ganska bra. Tänk dig lite renballe, smörstekta kantareller och lite lingon. Det är a´la carte det...

2008-08-12 @ 18:48:33
Postat av: Jon

Säg det till Thorén! Jag tror att oxballe kunde vara rätt mäktigt men björn säkert kunde kvala in nånstans också.

2008-08-12 @ 19:18:56
Postat av: Sebastian

Ni kan ju ha sånna där kvällar då ni sitter uppe sent och smakar penisar.

Ev kan ni ju med Mickes kokkonster faktiskt öppna upp det vi pratade om, typ en Penisiria. Jon du kan ju wooka, Micke kanske låter dig vara med på ett hörn.

Förresten, det roligaste var dock kanske när du helt allvarligt och lite irriterad slängde ut kommentaren:

"ÅH, SÅ VARFÖR SKULLE NI INTE VILJA SMAKA BALLE!!?"

2008-08-13 @ 16:32:11
Postat av: Jon

Rätt bra idé ju? -En oxballe i bröd tack! ev. Renkuk med strips och snåla inte bjarnen! Men vad skulle man döpa peniserian till?

2008-08-15 @ 21:42:19
Postat av: Sebastian

"Genitaliskt" kanske...

2008-08-16 @ 13:30:50
Postat av: Anneli

I Kändisdjungeln åt de varanpenis.

2010-02-21 @ 23:56:28
URL: http://bentonbrokennerves.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0